Thursday, May 24, 2012

::ehem2::

Bismillahirahmanirrahim..
assalam dan salam sejahtera..
Alhamdulillah,, akhirnya abes jgak sem 3.. semoga result best2 nnt.. =D.. Alhamdulillah sekali lg,, dengan nikmatNya yang x pernah putus dan InsyaAllah semoga berterusan.. jiwa dlam jiwa,, hati dalam hati.. sy suke menaip,, tapi tiba2 bende yg nak ditype terlupa.. hehe = ="

Buat mase nie terus terang sy katakan,, "sy ingin berubah,, berubah kepada yg lebih baik dan terbaik, InsyaAllah".. sy sedang cuba untuk melabuhkan jilbab,, dek kerana musim panas yg berterusan.. urhhmm,, sy bergurau,, sy cuba untuk lakukan semua perubahan ini kerana Allah.. mungkin ats sbab syg kpd abah,, sbb buat mase nie abah yg masih menanggung dosa anak perempuannya, walau anak perempuannya sudah baligh.. T__T.. abah terlalu baik,, sedangkn aku anak yg bagaimana, bile fikir balik ini slh satu cara untuk mmbalas jasa abah dan emak.. sy amat2 sayang keluarga sy..

"Dua golongan daripada Ahli Neraka yang belum pernah aku melihatnya (wujud) iaitulah: Kaum yang bersama mereka itu cemeti-cemeti seperti ekor lembu, memukul manusia, dan kaum wanita yang berpakaian tetapi telanjang, mereka itu mengajak manusia menjauhi perintah Allah dan mereka sendiri menjauhi perintah Allah, kepala mereka seakan-akan bonggol-bonggol unta yang senget, mereka ini (dua golongan ini) tidak masuk ke syurga dan tidak pula mendapat baunya sedangkan baunya dapat dihidu dari jarak sekian dan sekian"..  
“Dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak darinya.” [TMQ An-Nur (24):31].

Permulaan cuti sem nie.. sy merasa sy nakal,, mengusik teman melalui muka buku.. hishh!! hish!! ape nak jadik nie?? sy mintak maaf sgt2 pd teman2 sy yg kene usik tue,, sy bukan sengaja malahan memang ade niat untuk mengusik.. haha.. x delah,, sy ini masih kanak2,, pemikiran x sematang umur..(geleng kepala).. sebenarnya niat mengusik adalah untuk mengembirakan,, janganlah ade yg terluka.. jika ada yg terluka,, khabarkan padaku... akanku belanje aiskrim singgit!!! x sembuh luka tue,, sekurang-kurangnya sejuk hati di dalam.. =D..  Alhamdulillah punya teman2 seperti kamu semua,, yg menemani,, yg bgurau boleh bah kalauko,, yg serumpun dengan jiwa.. punya teman x semestinya semua harus sama... teman = sahabat = kawan,, pasti dan perlulah laen2 perangainya.. kalau sy punya sahabat yg punya perangai yg sama pasti tidak mencabarlah hidup ini =D.. perangai teman2 yg laen2 inilah yg extreme,, sy suka!!!!! teruja !!__!! baru sy merasa,, dikasihi, dinasihati, dikhianati, ditinggalkan, dibendung, didorong,  dibohongi dan segala di....... =P terima kasih sahabat yg dicintai kerana Allah.. sy sayang anda smua.. <3

cuba menTARBIYAHkan diri.. kerana merasa diri masih sekerdil-kerdilnya,, aku cuba mencari ilmu.. ilmu itu ada di mana2,, tuntutlah walau engkau merasa terpaksa,, hati ini perlu untuk dipaksa,, Bukankah begitu?? jiwa untuk Allah,, begitu juga hati.. kerana semua ini milik Allah.. sebagai peminjam sementara sahaja,, menyewa juga tidak.. diberi pinjam tanpa bayaran apa2,, MasyaAllah.. kerdilkan hamba ini??

masih mencari.. mencari calon untuk dhati,, gurau saja.. layakkah sy mencintai makhluk Allah,, sedang mencintaNya dan RasulNya masih belum teguh.. Astagfirullah,, sy masih hina dan sekerdil-kerdilnya..
mencari tidak mudah,, jika sudah menemui juga belum tentu kita akan dpt pegang seteguhnya..

kanak2 VS dewasa..
masih suka bergurau,, jarang untuk serius.. jika ingin aku serius,, maka sy bisa saja untuk menjadi serius seriusnya.. wakaka,, sy rasa agak klakar.. tidak mengapalah,, mungkin ini cara sy.. terima sajalah.. bukan sy mahu bergurau spnjang masa,, tapi sekejap2 saja..

terus terang, sy katakan.. untuk memujuk diri sendiri adalah sgt sukar,, apatah lg diri ini untuk memujuk sahabat kita.. perubahan milik kita,, hati juga  x boleh dipaksa.. tapi untuk menuntut ilmu,, mencari kebaikan.. x salah memaksa hati..
contoh: sy x ingin berjilbab,, sedangkn ia adalah wajib.. maka sy perlu memaksa diri sy untuk berjilbab walau sy x mahu.. betul atau tidak??  lagi2.. menuntut ilmu perkara yg wajib,, sy abaikn tuntutan ini.. andai sy berkeras dan memaksa,, maka bisa saja sy menuntut ilmu..

SOKONGAN.. tolong sokong sy.. mendapat sokongan bukan mudah,, malah jika hati ini berubah-ubah,, pasti diri dhina.. untuk jadik yg terbaik perlukn semangat dan sokongan kn? tika menaip ini juga aku merasa,, adakah aku sedang takbur?? takbur dengan perubahan ini.. MasyaAllah,, niat dihati cuma ingin berkongsi.. Doakan sy,, InsyaAllah yg terbaik milik Allah. erti hidup dalam memberi..

~rumahku syurgaku~ musim durian di rumah sgt awesome.. =) 

No comments:

Post a Comment