Tuesday, May 29, 2012

~MENcARI~

Bismillahirahmanirrahim..
..Assalamualaikum w.b.t dan Salam Ukhwah..
cinta dalam kecintaan,, rindu dalam kerinduan,, sayang dalam kesayangan..
hati dalam jiwa,, cinta menakdirkan rasa,, dalam memahami erti hidup dalam memberi =D

Alhamdulillah,, masih diberi nyawa,, masih dberi kesmpatn menaip..
KETIKA aku ingin hidup KAYA,
Aku lupa bahwa HIDUP adalah KEKAYAAN.
KETIKA aku takut MEMBERI,
Aku lupa bahwa semua yang aku miliki adalah PEMBERIAN.
KETIKA aku ingin jadi yang TERKUAT,
Aku lupa bahwa dalam KELEMAHAN, Allah memberi aku KEKUATAN.
KETIKA aku takut RUGI,
Aku lupa bahwa HIDUPKU adalah sebuah KEBERUNTUNGAN.
HIDUP ini sangatlah INDAH jika
MENSYUKURI apa yang sudah ada.
Adakalanya yang TERINDAH bukanlah yang TERBAIK,Yang SEMPURNA tidak
menjanjikan KEBAHAGIAAN.Tetapi ketika kita mampu dan mahu MENERIMA
semua KEKURANGAN DAN KELEBIHAN...
Itulah KEBAHAGIAAN .....
BAHAGIA.. adakah aku layak untuk bahagia?? adakah layak diri yg kerdil ini meneima kebahagiaan?? menerima tanpa memulangkn?? adakah bisa aku bahagia,, sedang ada hamba yg memperjuangkn hatinya dan jiwanya untuk Islam, aku melihat tanpa rasa?? layakkah??

HIDUP.. Alhamdulillah,, kesempatan yg sementara,, masih diberi rasa.. sedang dalam proses kesederhanaan (wasatiyyah).. "marilah kita mengamalkn wasatiyyah (cara PM bkate).. duit rakyat ambe ditelan'... hurhmmm,, huissshhh (geleng kepala),, sy gurau jeh.. maafkan sy..=D
Ketika aku merasa ANGKUH,,
aku lupa dengan KALIMAT ALLAH..
Ketika aku merasa CUKUP BAIK,,
aku lupa wujudnya sesuatu yg LEBIH BAIK..
Ketika aku merasa begitu SEMPURNA,,
aku lupa kesempurnaan MILIK ALLAH..
Ketika aku merasa diri ini INDAH,,
aku lupa keindahan adlah KEINDAHAN YG TELAH MENCIPTAKAN..
Ketika aku BAHAGIA,,
aku lupa dengan kalimat ALHAMDULILLAH..                             MasyaAllah,, lihatlah betapa diri ini begitu kerdil..
aku sedang mengkaji,, melihat,, mendengar.. membuat sesuatu tanpa diduga.. sy tidak ingin,, orang melihat kesempurnaan dalam diri ini,, malahan sy lebih gembira andai orang melihat kelemahn diri untuk ditegur..

BLOG TERKINI.. Alhamdulillah,, blognya sudah diperbaiki dan dinaik taraf oleh kerajaan (gurau saja).. blog terkini nampak lebih awesome,, tp pegisian belum cukup awe awesome.. InsyaAllah,, kesmpatan milik Allah.. aku ingin terus bjuang,, setiap manusia adlah daĆ©i ( pendakwah)..   terus terang ade satu blog yg x jemu aku kunjungi walau x bole sign in ke blog itu.. blognya penuh dengan pengisian,, penuh dengan ilmu dan kerendahan hati.. terima kasih pd pemilik blog itu,, smoga Allah menjaga hati ini.. =D..
'Manusia yg hebat adalah manusia yg sedang dia memperbaiki diri,, dia juga berusaha untuk memperbaiki orang disekelilingnya'.. ilmu yg dimiliki cuba untuk dikongsi walau sedikit tp cukuplah dpt mengingatkn diri kepada Pencipta.. InsyaAllah..                                                 Afwan untuk segala kekurangan.. 
~sarapan durian,, lunch juga dengan durian,, menu makan malam durian.. kuatnya ana makan durian,, 3 biji sehari makan seorang diri.. huiissshhh,, adakah itu ambe?? tapi duriannya sgt awesome.. mehla ke kg ambe,, bole mkan same2.. =D...

~redha itu milik Allah,, ambe,, kamu dan kami perlukannya.. MENGHARAP REDHA DAN RAHMAT YG TERBAIK DR SISI ALLAH S.W.T.. INSYAALLAH ~
 
 




No comments:

Post a Comment