Monday, October 29, 2012

eh, merapu jeh..

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..

''terus terang saya sudah jatuh cinta pada dia. tidak pernah saya kenalinya apatah lagi bercakap dengannya.. merungkai melalui statusnya, blognya, kesederhanaannya dapat dilihat.. orangnya pandai masak, soleh, sapa yang tidak mahu kan..blognya juga menyenangkan..akhi2''

tapi bila difikirkan balik, saya belum layak dan pantas untuk membicarakan tentang cinta.. cinta pada Allah dan RasulNya juga belum kukuh.. bagaimana dan mengapa? MasyaAllah, betapa hambaMu ini begitu lemah..

saya yakin dengan takdir, jodoh, ajal dan maut.. kalau ada jodoh, InsyaAllah tak ke mana.. tapi persoalannya, cinta tanpa usaha.. adakah akan dipertemukan?? hahha.. Yakinlah, kalau bukan dia pasti ada lagi yang terbaik kan.. kalau mahu bercinta biarkan bersama sampai ke Syurga.. together till Jannah ^_^.. tak kiralah, dengan sapa2 pun.. dengan family,sahabat, saudara seIslam dan lain2..

hey2. belajar tak habis lagi, dah sibuk cerita pasal cinta.. forget it, sampai waktu tak ke mana kan.. misalnya, kalau kat dunia kita tak sempat kahwin, InsyaAllah kat akhirat kita jumpa.. =_='' ..

sekarang nie saya nak usaha lebih untuk mencapai cara hidup Islam yang sebenarnya, InsyaAllah..

blog nie blog kosong je.. kalau orang baca blog nie, saya rasa blog nie cap kaki ayam jeh.. sorry dehh..

No comments:

Post a Comment