Saturday, April 21, 2012

anda adalah anda,, perubahan juga milik anda

.. berSYUKURlah dengan apa yang anda MILIKI ..

,, anda perlu yakin dengan perjalanan takdir ,, kerana disitu adalah suatu ketentuan yang telah Allah ciptakan untuk setiap hambaNYA.. setiap yang berlaku anggap sahaja ia adalah ujian daripada Yang Maha Esa... sedangkan kegembiraan itu juga satu ujian dalam hidup,, janganlah kamu anggap apabila ditimpa kesedihan dan musibah itu baru dinamakan ujian,, sedangkan dalam proses pembelajaran juga perlu ada ujian.. sedangkan kadang2 kesedihan itu untuk mengingatkan kita tentang sesuatu yang penting.. manakala kegembiraan,, bisa membuat kita lupa tentang sesuatu,, adakah benar kegembiraan bukan ujian juga namanya,, jika begini.. 

langkahkan kakimu melangkah ke hadapan ,, kerna di setiap langkah pasti ada jalan.. yang kamu perlu,, yakin pada Pencipta pasti ada jalan untuk setiap langkah.. semua yang kita ada bsifat sementara ,, sedangkan yang kekal hanyalah cinta kepada Pencipta.. 

kadang hati ini tidak sabar,, tidak yakin,, marah2 shaja ,, sedangkan itu juga ujian untuk kita tahu bagaimana untuk mengatasi setiap kemarahan,, setiap keyakinan yg hilang.. berSYUKURlah kamu,, kerna disitu ada sribu hikmah,, seribu kebaikan mungkin bukan seribu tapi tidak terkira...

No comments:

Post a Comment