Sunday, April 22, 2012

" antara SUSAH dan SENANG '

assalam,, 
susah dan senang??  
bagi aku,, perkara paling senang adlah menjadi budak kecil >> x de  masalah,, maen redah saje,, hati pun gembira..

bile dah besar,, baru aku faham ape maksud susah.. susah??  x susah untuk berjaya,, x senang untuk mengalah,, anda Faham??

lari topik sudah,, sebenarnya aku  nak cakap.. dekat mane2 pun kita akan dberi ujian.. 
macam aku > mase nak masuk u dulu,, banyak ujian.. 
dulu (mcm cerita zaman dulu plak) x sebenarnye 2 tahun yang lalu,, aku pernah masuk UiTM Melaka..
best jugakla kat sana,, tapi x sama dengan jiwa.. aku amik kos akaun,, aku rase excited mase nak masuk UiTM,, yelah kos akaun wuu.. bestla jugak..
seminggu kat sana ,, aku dah keluar balik > masuk UTHM plak.. 
pengorbanan mak ngan abah x aku lupa..

aku  jenis yang lekat ngan keluarga,, mungkin x boleh pisah jauh walau hanya Johor dan Melaka.. sebab tue aku pindah ke U yang paling dekat dengan rumah aku.. 
setiap minggu aku balik,, ramai geng cakap...

geng                   : sima,, ko balik minggu nie??    
geng nyampuk : ehh,, kalau sima x yah tanyalha..
                    sim : =D (hanya mampu tsenyum dlm hati x tau lg,, x delah grau jehh)
aku balik sebab,, aku rasa sementara aku masih dekat dan kakak2 aku berada di  perantauan,, biarlah aku yang tengokkan family aku dulu..
mane tau,, 1 mase Allah tarik nikmat aku untuk bersama  family,, family no. 1  der.. <3

cerita nie x de kaitan pun dengan topik,,
susah dan senang adalah susah,, belajar kat mane2 pun susah,, x semua subjek senang..
aku cuma nak cakap,, walau aku engineer ke, akaun ke, seni ke, belajar buat kek ke,, semua nie perlukan USAHA.. hal ini kerana (karangn2)

USAHA TANGGA KEJAYAAN,, percayalah!!!
kalau aku jadik cleaner pun,, bagi aku ia sesuatu perkara yang susah >> sebab masa tue aku x rase lagi,, mcm mane rase jadik cleaner <<
dulu aku cakap macam nie
sim: kerja cleaner nie senang,, cleanet je.. cuci2 pastu rehat2 pastu cuci2 lagi (eh,, cerita cuci ke nie??)
aku x hina,, sebab nie kerja mulia.. bace lagi,,  ape aku tulis..

bile aku kerja,, baru aku tahu maksud penat,, letih ,, susah dan seerti dengannya..
sebab tue,, kita kena melangkah ke hadapan.. see nampak x susah??

kita manusia lupa,, bile senang anggap smua bende senang..
bile susah,, baru terhegeh2 ..
panjang dah aku tulis..

~setiap PEKERJAAN itu adalah MULIA selagi ia HALAL~


                           

No comments:

Post a Comment