Sunday, April 22, 2012

:: bila banyak mase,, ku blogging jehh ::

assalam,, aku rasa aku makin addict ngan bende nie.. aku cume ade 1 assignment je untuk minggu nie,, jadik aku rase lapang giler beb,, walau assignment tue x siap lagi.. pelik kan??

macam terjadik kat aku sekarang dan saat ini,, bagi aku.. manusia serig lupa menggunakan masa yang dimiliki ke jalan yang benar...

kalau setiap manusia menggunakan masa dengan betul,, pasti semua teratur..

sebab sering mengabaikan masa yang lapang,, kerana yakin masih ada masa untuk hari besok...
anda silap,, sy lagi silap.. kita seharusnya ( gaya politik) berjuang untuk terus hidup.. 1 Malaysia..
hahhahaha,, anda silap.. saya gurau jehh.. sepatutnya kita fahami masa dan tepati masa.. itulah sewajibnya..

tapi saya agak pelik dengan orang yg sering berkata "janji Melayu",, amat pelik..
sebab nnt bile2 sy ulas..

sebenarnya ingin saya katakan,, wahai jiwa studylah anda.. wahai kawan2,, pergilah mengejar cita2mu..

gantungkan cita2mu setinggi langit,, walau ia jatuh,, ia masih bergantung di bulan atau bintang2..
jangan hempaskan cita2mu di ombak,, sekali terhempas,, tiada bayangnya..

bile tengah addict ginilah jadiknya.. bace nie,, syair boleh,, sajak pun boleh..


Kita pernah "DILUKAI"
dan mungkin pernah "MELUKAI"
tapi karena itu kita BELAJAR
tentang bagaimana cara menghargai, menerima, berkorban dan memperhatikan.

Kita pernah "DIBOHONGI"
dan mungkin pernah "MEMBOHONGI"
tapi dari itu kita belajar bagaimana sakitnya rasa dibohongi
dan tentang KEJUJURAN.

Andaikan kita tidak pernah melakukan kesalahan dalam hidup ini, mungkin kita tidak pernah belajar arti diri MEMINTA MAAF dan MEMBERI MAAF.

Setiap waktu yang telah kita habiskan dalam hidup ini, tidak akan terulang kembali. Namun ada satu hal yang masih tetap bisa kita lakukan, yaitu BELAJAR dari masa lalu untuk hari ESOK yang lebih baik.

Hidup adalah proses
Hidup adalah belajar
Tanpa ada batas umur
Tanpa ada kata tua.

JATUH, berdiri lagi
KALAH, mencoba lagi
GAGAL, bangkit lagi
Sampai Allah memanggil:
"Waktunya PULANG".

No comments:

Post a Comment